Sidor

onsdag 18 augusti 2010

Liver är så skört, tur det gick bra iaf

Japp, igår kväll va jag och flickorna hemma själva på kvällen Daniel va i huset.
Och det va igår vi fick en påminelse om hur skört livet kan vara.

Jag va på toaletten, Lilly satt i soffan och hade just kommit hem från affären med Morfar och kristina, hade fått några smartis som hon satt och åt på i soffan, där hon brukar sitta och smaska när det är godis. Lova låg på golvet och pratade som hon brukar göra.

När jag va på toaletten hörde jag hur Lova började hosta, men tänkte inte mkt på det hosta kan väl alla göra, men det blev värre och vätte och just när jag öppnade dörren för att gå och kolla gjorde hon som ett andningsuppehåll, Brevid låg Lilly, alltså satt hon int i soffan längre..

Jag sprang ut till Lova som precis började hosta när jag vände henne på sidan istället för ryggen, hon hade som fragma i munnen och jag såg att det av lite röd färgat, tänkte herregus blöder hon i munnen, men när jag vänt på henne fick hon ut en röd smartis. Hon va blå runt munnen och på läpparna, jag sprang för att hämta telefonen. Samtidigt som allt detta hände, så frågade jag Lilly vad hon hade gjort, och fick ju då så klart svaret at Lova fick en godis, Lilly håller precis på att dela med sig dock har vi pratat om att man inte får ge Lova något alls merän ersättning.

Paniken steg, Lova hostade fortfarande jag pratade med 112, men snart började hostan minska lite och lova började skrika lite, vilket kändes så skönt, inte ofsta man kanske tycker det känns skönt när barnen skriker med i sånna här lägen är det guld värt!!

Ringe Daniel och sa att ambulans va på väg, han kom hem illa kvickt, ambulansen kom Lova mådde lite bättre det blåa hade försvunnit men hon verkade lite hängig så vi åkte med in så dom fick kolla henne iaf, en koll blev det men så tyckte dom att en övernattning blev bättre så, det blev att stanna kvar, vilket kändes jätte skönt flör då skulle dom ha henne uppkopplad hela natten, men innan vi fick sova skulle vi till röntgen så vid ca 23 blev det mot röntgen, sen fic vi sova lite fast Lova va inte så sugen på att sova så hon och jag va ganska mkt vakna. Idag på morgonen gick vi till öron, näsa hals så dom fick kolla henne där med sen fick vi åka hemåt.

Hämtade Lilly hos min syster Linda Daniel hade kört dit henne igår när han körde in...
Skönt at träffa henne igen, för inte va det hennes mening att det ksulle gå så här, hon tyckte ju bara hon va snäll och delade med sig.

Ta vara på era nära och kära!!

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna