Sidor

söndag 11 oktober 2009

16 månader men rida går.

Ja, det va väl några dagar sen jag skrev här. Men det är mkt nu fast på ett roligt och bra sett!
Ikväll har jag haft bokningskväll och det gick jätte bra! passade på att ringa några av min gamla vänner för det va så längesen vi såg och nu har jag ju en ypperlig chans att faktiskt ta mig till dom =)

Igår va det ju marknad här i Påryd jag hade bestämt att jag, L och min pappa skulle gå, Daniel skulle följt med men mådde dock inte så bra!
När vi va på väg kom tankarna som jag tänkt tidigare tillbaka, om att jag kommer inte klara det här. Men jag hade lovat L att vi skulle gå för att titta och kanske rida på hästen. Så jag klarade det faktiskt!Tänk; JAG KLARADE DET!!! Och jag va så j*vla nöjd med mig själv efteråt =D

Vi köpte kroppkakor, pumpa att gröpa ur och sen köpte vi av Fia´s klass och av Felix´s klass.
Och så klart kollade vi på hästen, dock nöjde sig inte L med det utan skulle rida, rida och rida. Så tre varv fick hon rida tillslut fast inte alla samtidigt så klart. Det va inte så korta varv kan jag säga, 16 månader 16/17 månader och häst tokig=D Ja, vi kanske får skaffa oss en häst iaf =D
ME LIKE!

Idag hade vi träff med föräldrargruppen här hemma, L va pigg fast lite gnällig trodde dock att det berode på sovtiderna, men icke. När alla hade åkt säckade L ihop och blev alldeles utmattad kände på henne och tog tempen, 40 grader hade hon så nu har hon legat hela ef/kvällen! Min lilla skatt!
Min lilla tjej på en ganska liten/stor häst!

3 kommentarer:

Janne o Barbro sa...

Nästa år vill vi gärna gå på Påryds marknad. Tänk om vi kunde ha Viggo med oss, det skulle vara roligt!

Janne o Barbro igen sa...

Förresten: bra gjort Fanny! Det är en mycket god vana att klappa sig själv på axeln mellan varven!

Marielle sa...

Oj vad kul att hon kunde rida, och att hon tyckte det var så kul!! =)

Besök de senaste 30 dagarna