Sidor

söndag 10 januari 2010

Det blev inte mkt

Skulle ju upp och rida Smulan lite tänkte jag ju, fast visst hade jag väl tänkt mer än 10 minuter, men Lilly ville inte somna, så jag kom inte iväg förrens typ 14, sen skulle jag a in Smulan och göra henne klar, då smet Jonte ur hagen, men kom till stallet som tur va, tog in honom i boxen, skulle sadla Smulan, men ack.. sadel hade jag ju till henne men inte satt det någon sadelgjord på den. Nepp så sadeln va ju bara att glömma, men jagtog iaf på henne tränset och tog med mig henne och Jonte till hagen.

Tyckte det va bäst att börja rida där eftersom när jag satt upp på henne sist så hoppade hon ju till lite vilt=D
Väl där upptäckte jag ju att Jonte sprungit sönder grinden, den nedersta, orkade inte ta det just då så jag tog med mig smulan och satt upp på henne.
Va väl inställd på att nu kanske hon bara springer iväg, men inte så lugn och duktig så det gick alltså jätte bra, jag skrittade lite satt av och sen upp igen super mysigt=D
Va ju tvungen att åka hemåt sen efter som vi ska på Kalkonmiddag med så jag hann inte mera idag, fast jag hade gärna velat....

Tyvärr han jag ju inte så länge, men jag ska köpa en sadelgjord så jagkan ha sadeln på henne med och sen se om jag kan ta ut henne i skogen snart=)

Kram

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna