Sidor

söndag 17 januari 2010

En visstelse på sjukan med Ambulans

Ja, det va vad jag gjorde i fredagskväll, Pappa och jag åkte upp till hästarna, han skulle hjälpa , mig slänga upp allt hö där det skulle vara. Jag mockade och det dammade väldigt mkt...
Jag är överkänslig, mot kvalster, damm, hö, pollen, pälsdjur menhar inte märkt av någon på länge..
Jo jag har ju känt mig vrålförkyld när jag åkt från hästarna, och att det kliat men inte känt något i halsen. Men det gjorde jag i fredags, kanske inte så lustigt när det dammade hur mkt som helst, kände hur det byggde på i halsen och blev tjockare och tjockare kom hem, Daniel och L va hemma, tvättade mig och tänkte att om jag duschar av mig så kanske det går över.. (ok jag fick nästan inte luft men jag tänkte ändå att det kanske skulle gå över) efter en stund kom pappa in, tyckte att någonstans måste vi ringa jag upp ur badet, tog mig inte till soffan, efter ett tag kommer en ambulans och hämtar mig, L får följa med pappa (morfar) in, Daniel kör in efter ambulansen, får med i ambulansen och kan börja andas igen, så skönt, att kunna andas sånt som man så lätt tar förgivet men ack så skönt det är.

Tillbringade halva natten på akuten för observation, men allt såg bra ut så efter ca 6 timmar fick jag åka hem. Nu ska jag kontakta läkaren på måndag och göra ett stickprov för att se om det visar något spec som förhoppningsvis andra saker utom pälsdjur, Visar det pälsdjur vet jag inte hur jag ska klara av hästarna, det vet jag nästan inte iaf för dammigt är det i stallet.

Klarade mig iaf själv där idag på morgonen, fast får ju ha munskydd på mig har ju inga med hemma än. Men det gick, dom fick mat jag lastade ut hö och släppte ut dom. Tidig morgon för oss alla 4, mig, Klara, Smulan, Jonte.

Över till annat, är så sugen på att åka till Äventyrsbadet med Lilly nu någon dag eller kanske Leos lekland =) Vi får väl se=)

1 kommentar:

Janne o Barbro sa...

Hoppsan Fanny. Sköt om dig. Kram från oss.

Besök de senaste 30 dagarna