Sidor

lördag 6 mars 2010

Har ni det?

eget fritidsintresse?

Jag har det och det är hundar eller ja nu har vi ju bara en så då är det Klara tyvärr är våran relation inte va det varit.
När vi fick Klara så tränade jag upp henne och började precis tävla i lydnad, då kom Vilma lite hastigt och lustigt in i våran familj. Då började jag träna Vilma med i lydnad eftersom hon va feltränad i väldigt mkt. Dock så började jag visst (omedvetet) se ner på Klaras förmåga jag undervärderade henne tog henne inte för hur brahon va utan tog ner henne till Vilmas nivå.

Det va då hon valde bort mig, låter så hemskt och det va det för mig jag hade ju verkligen kämpat med att träna upp henne, men hon tyckte inte det va kul att träna med mig längre, så våt tränade bad Daniel komma upp och träna med henne, sagt och gjort.
När Daniel gick upp och tränade med Henne kom hennes lycka tillbaka, hon tyckte det va roligt igen. Jag tyckte så klart att det va bra att hon blev glad och nöjd igen men det kändes ändå lite konstigt, iaf så va det och jag fick börja om från början med Vilma.

Sen tävlade ju Daniel med henne såklart, sen hade vi lite uppehåll när vi fick Lilly och då hade vi ju både Vilma och Klara, men kände att vilma va väldigt fel tränad när vi fick henne och hon började komma tillbaka i dom gammla mönsterna när hon inte blev lika aktiverad. Klara däremot hon nöjde sig med skog runder och lite lugn träning. Då sålde vi Vilma jut för att hon skulle få det bättre.

Men tillbaka till fritidsintressen då, det är ju detta jag vill göra träna och tävla. Jag har verkligen försökt bygga upp våran relation igen men tyvärr blir den nog aldrig det samma som den engång varit fr hon har det där spec med Daniel men han vill inte träna eller tävla just nu och Klara nöjer sig med skogen och vanliga runder, dock försöker ju jag att träna med henne och jag kan tävla med henne för hon kan alla grunder, men det är småsaker som inte funkar för henne och mig tillsammans, vi skulle inte kunna klättra uppåt som jag vill...

Och jag älskar hundar och jag vill så gärna, känner det ännu mer nu när jag snart ska gå hemma och hur viktigt det är att få lite tid för sig själv. Det får jag ju när jag gå dom mysiga skogrunderna med Klara för honm lyssnar ju jättebra på mig och har inte koppel på henne ofta i samhället heller för den kontakten har vi det är inget problem.

Men jag skulle vilja ha en hund att jobba med, en hund som jag kan bygga upp från början.... en valp som inte är fellärd än utan som lär sig nu och här med mig...
Om det inte är kämpigt jo visst skulle det bli det med det är ju det jag älskar!

Nä nu har jag nog fått skriva av mig lite, fast jag vet inte om jag tycket det känns bättre.
Men detta är ett stort tänkande för mig just nu.´
Istället för att ha ett fritidsintresse att slappna av och släppa saker med så skaffar jag mig mer att göra, grejar och fixar mer på Lillys rum städar mera, grejar mera, funderar mera på hur vi kan fixa i lägenheten mig hjärna jobbbar jobbar och jobbar.. uach...

Kram banan hej

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna