Sidor

söndag 14 mars 2010

Sjukhus, ctg och ont

Ja, nu har snart hela helgen gått, skulle ju jobbat igår och idag, dock fick jag åka in till sjukhuset igår morgon, kl 04.00 va jag inne och kom hem igår kväll ca 17.30. Skulle bara ligga kvar några timmar men blev dock en väldigt lång dag.

Det började vid 01.00 då jag vaknade av att jag hade jätteont i magen, gick upp la mig lite på soffan, det ville inte gå över, så jag tänkte att jag ringer förlossningen, eftersom jag har haft det där på moderkakan. Lika bra att ringa och kolla om jag bara kan ta 2 panodil, sagt och gjort och trevligt nog v det en barnmorska härifrån Påryd, som verkligen är hur gullig som helst. Vi pratade lite sen skulle jag ta panodil och avvakta.
Dock kände jag att det inte hjälpte så bra med panodil så jag hämtade min vetekudde, värmde den och fick lägga den på magen och ryggen, fick tillslut väcka Daniel för att be honom värma den igen åt mig då jag inte klarade att gå upp. Straxt efter 03.00 så tyckte jag hade det hade lugnat sig lite så jag la mig i sängen, efter en stund ringer barnmorskan upp och tycker att vi nog ska komma in och kolla iaf, efter som jag har haft lite problem innan. Så jag ringer in till min Pappa för att be honom komma in, dock svarar han inte, [Han trodde det va någon fullj*kel, så han svarade inte]
Men jag gick in och då hade han just gått upp och sett att det va vi som ringde, han kom in och la sig hos Lilly som sov så gott.

Jag och Daniel åkte in. Blev undersökt och gjorde ctg och allt såg bra ut, dock hade jag väldiga sammandragningar. Så läkaren ville at jag skulle ligga kvar några timmar. Daniel åkte hem jag låg kvar, ca 09.30 blev det Ctg igen, barnetshjärta lät bra dock va dt ju fortfarande kraftiga sammandragningar. Så jag skulle ligga till tidiga efterm. Daniel kom vid 11 ungefär så då fick jag upp och gå så vi gick ner till fiket och åt lite där, frågade bm när vi kom upp igen när hon trodde det kunde bli dags att få åka hem, fast jag hade sammandragningar än. Klockan va då va 12 och hon sa at hon skulle prata med läkaren vid 14 så vi hade några timmar kvar att ligga.

Runt 13.15 fick jag ont i magen igen, alltså utöver sammandragningarna. blev ctg igen men alltså bra ut och jag höll inte på att öppna mig så det va bara att stå ut, men jag fick en spruta "pulmikott?" och efter ett tag bkändes det lättare, läkaren kom tillbaka 16.30 och sa då att jag nog kunde få åka hem, hon trodde inte att det skulle bli någon bebis i natt men kände jag mer ont skulle jag så klart åka in igen, sammandragningar har jag ju haft och endel har varit kraftfulla. Men jag tycker ändå jag har klarat av natten bra ska ringa in och prata med läkaren idag igen. Sen bär det av till svärmor och svärfar på middag=)

NU ska jag vila lite innan jag ska klä på mig lite riktiga kläder...

Kram

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna