Sidor

måndag 29 augusti 2011

Träningsinlägg

Ja, tanken har varit att jag nåpnstans ska skriva upp träning/tävling/utställning med Goliat, tänkt göra det i en bok men det blir liksom aldrig av, så tänkte jag kudne slänga in inlägg här, och sätta etikett, Goliat. Vi får se hur många det blir och om jag fortsätter, men jag testar.

Goliat är bra i kontakten, där kan jag inte klaga så mkt, men vi ska ju ändå gå Rallylydnad, delvis för arr jag tycker att man alltid kan öva kontakten sen är det lättare att hålla kontakten när det händer något, varje 2-3 m...
Ligg och sitt stanna kvar kan han ganska bra, har nuäven testat att säag bara sitt och bvara ligg istället för ligg/sitt och sen stanna kvar, egetligen ska det ju vara själv klart att han ska stanna eftersom jag gett kommandot sitt/ligg. Har nu testat att gå bakom saker när han ska stanna kvar och det verkar gå bra ändå länge fast jag står bara 5-10 sek bakom sen kommer jag fram igen.
Vi trännar stanna under gång nu och det går ganska bra, testade först att ställa mig vid sidan när jahg sagt stanna kvar sedan hålla lite under magen och framför nosen, men det fungarde inte så bra fick tips på förra måndags träningen att inte hålla handen fram för utan upprepa ordet stanna och mata in lite godis då och då, och vilken skillnad, gick mkt bättre och har därav gått mkt bättre att träan in nu, använde en del av det nrä vi va på utställningen med..
Har börjar testa liggande under gång nu med, fast än sålänge bara som en rolig grej inget allvar i det men nja jag ska väl inte säga att det gick super men inte dåligt heller, han fattar oftast ganska snabbt!
Appotering, sattsas inte jätet mkt på just nu...

2:ra utställningen vi va på i helgen, den va i Saxnäs, Vi fick Hederspris och gick vidare till BIR (Bästa hund I Ras) där vi kom på 2:ra placering. Roligt och Goliat av jätte duktigt, han är en ganska lugn och soft hund dock lite barnslig om jag ska klappa andra hundar... =))
Ikväll är det dags för Steg 1 igen och vi ska testa på Rallylydnad =) Ska även försöka åka på onsdagsträningen som är på onsdag givetvis=)

//Fanny & Golle

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna