Sidor

tisdag 30 augusti 2011

Snart är det dags

Japp, nu är det bara en dag kvar senbörjar mitt nya jobb, på torsdag alltså, fast har en lugn start, jobbar torsdag sen är jag 3 dagarsledig =) Blir skönt, menm nästa vecka är full vecka..

Idag lämnade jag Lilly på dagis 15 tim, hämtade henne sen bakade vi en äppelpaj, och så kom farmor, och både Lilly och Lova villa vara med farmor så det blev trångt i farmors knä... efetr god fika och mkt prat, åkte farmor och vi åt mat för att sedan gå ot och vänta på ved som sule levereras hem medans vi väntade tog vi en tur på tomten och plockade 1 liter kantareller, veden kom och efter det bestämmde vi oss för att ta vagnen och varsin hund (Lilly tog Klara och jag Golle) och vidare för att titta svamp, började vid vid tomtgränsen och hittade lite sen en bit bort och hittade mer, som tue är har vi inte alls långt till svamp skogarna så Lilly orkar gå. =)

Imorgon ska Lilly på dagis igen, tänkte då att jag och Lova kunde gå ens väng för att se om vi kunde öka på våra ca2 liter kantareller lite, sen efter dagis ska vi åka direkt till s-mor/farmors jobb och sedan viadre hem med henne, Lilly och farmor ska gå till sitt hemlga ställe och plocka svamp, äta lite mat och saden ska ja och Lilly till den öppna hund träningen i Torsås medans Lova stannar hemma med farmor! Tanken va att jag och Lilly skulel åkt men Lova skulle varit hemma med pappa Daniel, men nu vill jag inte åka fram och tillbaka med barnen så hon får vara hos farmor istället =))

Sen torsdag då blir det dags för  jobb, 7-16 heldag för barnen på dagis, men det känsn ändå ganska bra, Lilly är lätt och inga problem alls att lämna, Lova kan vara lite annat med nu när ho inte gått så mkt, när jag varit ledig, därför tror jag att hon kommer ha det bättre när det blir hela dagen för att komam in i "dagis rutinerna" lättare igen=)

Kram på er alla!!

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna