Sidor

tisdag 6 september 2011

Träningsinlägg

Plats: Torsås bk
Väder: Regn och mullet, ingen värme
Stöning: Andra hundar/människor i rörelse, regn
Moment:
  • Ligg stanna kvar; Gick så där, litade inte riktigt på honom igår, så egentligen låg det mest på mig, han hade bliit "förälskad" i en hund igen, och han brukar vara ganska lätt att bryta men hade märkt uder kvällen att när han såg henne va det svårare, så jag stod mest i koppel längd och gick sedan bakom, detta funkade dock bra, lät kopplet ligga på marken efter tips från ledaren =)
  • Kontaktträning; Gick bra, det va mkt mötes träning igår med nya hundar, momet; mötas, men sätta hundarna innan, sedan lämna dom sittandes i koppellängd, hälsa och prata med den andra föraren medans hunden sitter kvar. Gick bra med möte av dom första hundarna, sedan kom han fram till mig några gånger,men aldrig så han drog sig mot den andra hunden, att han kom tror jag beror på att jag själv inte v tillräckligt tydlig och på att jag måste minska godiset.
  • Inkallning med störning; Störningen, hundar/människor runt och sträckan han skulel spring till mig på, där det stod, kornor med spann på och sittandes och ståendes militärgubbar, Gick jätte bra, han tvekade lite vid den ståendes gubben, men kom ändå med bra fart!
  • Sitt stanna kvar: Vi satte hundarna på en rad och stod vid dom medans Johannes(?) cyklade och sprang framför/bakom, gick mkt bra fick söka kontakt några gången men han satt lugnt hela tiden och sökte själv kontakt ibland.
  • Ståendes; Går bättre och bättre, har nu ändrat träningssätt från igår, innan har jag stått vid sidan av Golle, men ska nu ställa mig framför, så det känns som om det går framår, måste tänka på att verkligen inte luta mig ÖVER Golle, och att ta bort händerna.
Det va vad jag kom på nu, alla ha en fortsatt trevlig dag!

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna