Sidor

torsdag 30 juni 2011

ledig dag/ Hjälplös

Japp, idag va mi lediga dag, tänke vi skulle njuta på standen idag, jag och barnen.
Men riktigt så blev det inte,,,

Igår när vi va hos John och Sara grillade (jättegott) och njöt drack lite cider (jag och sara) Barnen lekte, Lova sov visseligen Ebba hade med somnat  så det va Lilly och Eddvin som lekte och dom lekte att dom köpte låsas glass, helt plötligt hör jag ett iiill tjut och Daniel kommer bärandes på Lilly, som blöder från Mun*2 och näsa. Hon hade alagit upp läppen nere och slagit i tänderna så det blödde från tandköttet med. Näsan ran det ifrån och
...Min stora skrutta grät och grät, gud vad hjälplös man känner sig då..

Vi fick det at sluta blöda och Lilly tykte det kändes lite bättre så det blev att packa sig hemåt.

Så idag ringde jag tandläkaren och fick en tid  12.45 så det förstörde dagen på standen men ok sånt är livet... Ringde försökringsbolaget och sen Värdcentralen för att kolla vad dom trodde om näsan. Dom tyck´te jag kunde fråga tandläkaren när jag ändå skulle dit så det gjorde jag. Men innan vi åkte packade vi lite för stranden så vi kunde ta en efm där iaf=) sagt och gjort, tandläkaren sen mot stranden, där vi träffade Min syster med familj, härligt, men gladast blev nog Lilly.
Men hann bara vara där en stund då ringde vc upp och tyckte vi skulle komma iaf så dom fick kika på näsan med, så vi hann vara på standen ca 1,5 timsen va det bara att packa ihop och åka igen tillbaka till vc.

Lilly fick en jätte bra doktor som jag hoppas vi får igen om vi ska dit mera, David (Carl-david) hette han super bra och skojade och fick Lilly med sig hon fiick en "pinne" där hon fick skriva sitt namn som hon skulle hålla i närhan kände på näsan och sen skulle han käna på tänderna med och då tog han på sig en "gummivane", han tog fram 2 en till han och en till Lilly som han blåste uåå och så fick hon hålla i den mendans han tittade och kände på tänderna...

Allt såg bra ut och näsan va hel..!!

Imorgon är det jobb och hela helgen med... Men alla ni andra hoppas jag får en toppen helg..

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna