Sidor

fredag 3 februari 2012

Motivation

Ja, det fick man igår på föreläsningen.
Motivation till hundar i allmänhet, träning, inlärning, uppfostran, relationen till sin hund, samspelet med sin hund. Det fick man motivation och insperation till och mkt annat.
Man för upp olika saker i huvudet som man kommer ihåg att Fredrik, sa igår och försöker tänka in dom i egna situationer.

Och hur man ibland gör saker till problem, som egentligen kanske inte är så mkt problem?!

Och som Fredrik sa igår; Vad är en "problemhund"/Vad gör en hund till "problemhund"?
Ja och det är ju en bra fråga, är det verkligen någon som har det rätta svaret på det?
Som han åxå sa igår; det som är ett problem för dig med din hudn kanske inte är ett problem för mig med min hund, tex, min hund hoppar, för dig kanske det är ett problem me inte för mig jag vill kanske att min hund ska hoppa på mig när jag kommer.
Där kan man ju se olika på så egentligen kanske det inte handlar om "problemhund" utan männsikors oliak viljor och sätt att hundar ska vara/uppföra sig på.

Relationen till sin hund, ja alal har man ju olika relation till sin hund, men kanske vill vi alla ha samma relation den relationen där hunden lyssnar på oss (ALLTID=), där den är glad och pigg men ändå inte stressad, kommer alltid när vi ropar och sitter alltid kvar när vi säger "stanna kvar".
Hur bygger man då upp relationen till sin hund? Där tror jag att bdet finsn många delade uppfattningar, eller tror och tror där finns det månag olika uppfattningar. Men igår när jag va på Fredriks föreläsning och han gav så bra konkreta tips och råd hur man bygger upp relationer och gav exempel på oss människor så tänker man till en X-tra gång=)

Ja, vad kan man säga, jag är såå nöjd med föreläsningen igår och så glad att jag gick på den!!

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna