Sidor

måndag 20 februari 2012

Tränings inlägg 18/2

Ja bättre sent än aldrig som man säger =)

Vart: Ulvsborgsridhus
När: 18/2-12 kl ca 10-11.30
Störning: rallylydnads bana

Platsliggandet; låg bra först, låg "länge" mot vad han just nu brukar, sen reste han sig upp. Men satt kvar. Ska testa att göra kortare platsliggningar, så det blir lite roligt av det för Goliat.
Linförhet: Gick inte så bra först, jag va för tråkig enligt Goliát (och Helene =). Gick genast bättre när jag pratade roligt med Goliat han blev med och mer alert.
Fotkomándot gick mkt bra!
Stående under gång; Gick bra vi gick jag pratade med honom hela tiden, sen när det va dags sa jag stanna och samtidigt satte jag foten framför honom får att stoppa, och vände mig utifrån Goliats sida. Stod en kort stund, avslutade sedan.= belöning
Liggande undergång: Har vi inte tränat, men tränade på ligg vid sidan, gick sådär, men har fått tips av Helene om att träna ligg vid liggplatsen, säga ligg sen vänta tills hunden lägger sig eller visar tendens till att lägga sig och då belöna.
inkallning: Super gör som vi brukar och han är kanon i detta moment =)

Måste ju även skriva att jag testat att träna ligg inne nu, och det har gått bra jag använde mig av morgon maten och det verkade som det gick in så nu blir det att träna det mera och mera =))

Nehe nu ska jag skära upp kärleksmumsen jag bakat sen blir det frulle när Lilly vaknat =)

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna