Sidor

fredag 26 november 2010

Billös=buss åkning

Japp, Vi har ju bara en bil just nu och denna veckan åkte dom väl inte tillsammans, så jag har varit bil lös... Och idag skulle vi till Bvc Lova skulle på BOEL tes så vi hade alternativ bussen, och detta är ett väldigt bra alternativ, jag hade tur som hade jätte passande bussturer. Lilly tyckte såklart att det skulle blir jätte roligt att åka buss igen, för hon har gjort det innan med Fia och morfar. Lilla Goliat skulle med få följa med delvis för jag inte kan lämna honom så länge än och så fick han testa att åka buss...

problemet är väl tt det är typ icg nästan 2 km till närmasta busshållplats oki kanske "bara" 1,5 km då men med "all snö" blev det lite jobbigt, Lova skulle jag ha i vagnen LIlly ville åka pulka till bussen och Goliat skulle gå... hehe inte är man dålig,,,

Vi kom till bussen och kom på bussen. kom av bussen och gick till bvc, blev klara och skulle gå till bussen, men istället frö att stanna kvar utanför bvc gick vi upp till pressbyrån för att hoppa på där, hur många ungdomar som helst som tur va skulle ju inte alla med denna buss men över hälften skulle det, och det tog tid innan bussen kom och det va snöbollskrig i väntans tider inte för oss då, men många av ungdomarna hade det och jag bara bad och hoppade att Lilly eller jag eller Lova skulle få en i huvudet frö det flög över oss hela tiden.. Och tils slut är det en som landar 5 cm från lillys huvud och då fick jag som mamma nog, nu räcker det. Ok det är jätte kul med snöbollskrig om man är med på det, men det va inte jag eller mina barn!! Så se upp för att kasta på oss.

Jag behöll iaf lugnet och sa till dom som kastade. Dom bad väl "typ om ursäkt då" ,men men det skiter jag i bara att jag blir så irriterad ..
jag har väl med varit med och haft snöbolls krig nog faen kastade jag inte överbarn/barnvagnar eller deras föräldrar, nä det hade jag inte haft mage till.. nu känns det genast bättre när jag fått pratat av mig lite! Tack!

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna