Sidor

onsdag 24 juni 2009

Det brinner NU i Påryd

Ja det är ju sant det gör ju det, Vi har en brand straxt utanför Påryd.
http://www.ostran.se/nyheter/kalmar/stor_skogsbrand_soeder_om_kalmar
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/elden-sprider-sig-fortfarande(1393080).gm#articleimage-popup

det är ju tal om evakuering, men vi hoppas verkligen på att dom hinnr få stop på det hela innan det är nödvändigt!
man är ju så barnsligt sitter nästan och tänker på vad man ska försöka ta med osg om det skulle bli aktuellet, förutom sambo, barn och djur så klart! Men alltså kort känns ju ganska viktigt! Det är ju minnen för lilveT!
Men nu hoppas vi ju och tror att detta inte ska behövas, emn det är lite otäck ändå...

Idag har jag iaf haft en underbar dag;
Greja hemma först sen luncha och ner till pårydsbadet, (då brandbbilarna började köra) sen åkte Jag in till stan själv, kanske inte låter så kul men det va det. detv va jätet skönt att bara få gå där inne och tänka på Mig själv, jag handlade lite åt Lilly bara 2 saker sen 2 sak åt Daniel sen "massor" till mig själv.
Jag kunde ta trppen istället för hissen jag slapp trängas med barnvagen och hålla Lillan på humör fast oftast är hon på bra humör i stan men ändå jag fick bara tänka på mig själv och på vad jag ville handla!
SÅ TACK ÄSKLING FÖR MIN UNDERBARA EFTERMIDDAG!

Sen kom Linda och skulle hämta lite grejer, kom vid 7 tiden och gick hem nu vid 22.45, hur mysigt som helst Daniel åkte nämligen till verkstan, vi har suttit och pratat delat på 1 eller 2 cider och pratat =)
JAG ÄLSKAR MIN SYSTER! hon är bara bäst!

Nu bär det av mot sängen ska till agebogård imån om det går jag vet inte än, vägen mellan Påryd och Alsjöholm är ju avstängd men kanske kan jag köra en omväg så dt går jag ska se imån! Nu vill jag bara sova!

Kram banan
P.s. kommer snart in bilder här eller på facebook från midsommar! ds.

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna