Sidor

torsdag 17 september 2009

Min mamma...

Jag tänkte skrivit i onsdags till Dig (mamma). Men det blev inte så kändes lite för tungt. Jag tycker att jag mår lite bättre, fast det är efter Mary Kay mötet, jag fick så himla mkt positiv energi där...
Jag saknar dig så och jag önskar att du fortfarande va här, jag ville ju att Mitt/Mina barn skulle få ha sin Mormor, nu får dom aldrig träffa dig! Jag får aldrig träffa dig igen, jag tänkte nog gå till Lotta snart igen jag hoppas att du kommer denna gången med.

Min mamma, vår mamma, mitt/mina barns mormor, jag skulle kunna skriva så mkt om dig.
Jag älskar dig, jag bara önskar att jag hade hunnit berätta för dig att jag va gravid.
Jag vet det hade kanske inte ändrat något och nej jag känner inte någon skuld för det, men jag bara önskar att jag hade hunnit berätta det!

Det känns som om tårarna aldrig tar slut när jag tänker på dig, trots att vi haft många jobbiga stunder så har vi åxå haft många roliga och bra stunder.

Jag läste igenom min bok från när jag va liten och där hade du skrivit upp ett samtal mellan oss.
Detta är kvällen innan jag ska åka upp till Stockholm själv och hälsa på min moster Barbro och hennes familj;
- Jag kommer sakna dig Fanny! /mamma
-Jag kommer sakna dig med mamma, men du måste ju förstå att Barbro och dom andra också
vill ha lite roligt...
***********************************
Jag saknar dig så mamma och jag älskar dig så!
2 år har gått men du finns ändå starkt i mitt hjärta!

Min mamma älskade denna låten!

När jag tänker tillbaka på min barndom
Ser jag skräckbilder tydligast av allt
Ja, de gånger de skrämde eller slog mig
Är de minnen som hårdast sitter fast
För som barn tar man kärleken för given;
Allting annat är mot ens natur
I den stund man tar steget ut i livet
Är man bara ett tillgivet djur

Ändå står snart de vuxna där och pekar
Ut den riktning de tycker man skall ta
Alla drömmar de själva har förvägrats
Vill de förverkliga genom sina barn
Är man lydig belönas man och hyllas
Revolterar man mister man allt
Ingen älskar ett barn som inte lyckas
Ingen älskar ett barn som är starkt

Men vem besitter förmågan att veta
Vad som ryms i en ny individ?
Och vem kan säg' till nån annan hur lyckan ser ut
Vem kan säg' vad nån annan vill bli?

Låt dina blommor slå rot där det finns jordmån
Låt dina växter får leva där de trivs
Lås inte in dina plantor i ett drivhus
Låt de få slippa ett onaturligt liv
Låt den du älskar få pröva sina vingar
En dag så flyger din älskade rätt
Vill du bli respekterad av din avbild
Så får du visa din avbild respekt

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna