Sidor

torsdag 26 februari 2009

En stark fundering...

JA, jag har funderat lite, som vanligt kanske vissa som läser detta tänker. Några som känner mig vet att jag är lite av en funderare...

Min fundering då.
JAg har läst en del och hört en del om pressen på unga mammor, men inte bara unga utan på mammor överlag. men med detta vill jag absolut inte säga att det är något fel på pappor eller att dom inte har press på sig, bara at detta inlägg kommer inte handla om pappor utan om mammor...

Jo, som sagt press på mammor, jag vet många mammor
-som tar dagen som den kommer hittar på vad dom känner för, och kanske "skiter" i hur det ser ut hemma och om barnen äter nyttigt eller onyttigt.
- men sen finns det dom mammorna som alltid ska ha det fint, alltid äta nyttig mat. osv ni förstår vad jag menar. mammor som inte kanlåta saker och tiing bara vara utan bara måste ha det si och så.

Det är asbolut inget fel på någon av mammorna, eller det är iaf inte vad jag vill säga med detta, Men många mammaor mår dåligt av att dom just känner att dom måste hinna, städa, leka med barnet/barnen, vara glad och positiv och krektiv. laga bra mat och mkt mat så alla blir mätta. Ordna saker hit och ordna saker dit. Ja allt måste vara perfekt

Jag ska inte säga emot detta, jag har en del av detta i min med. jag vill(för att må bättre) hinna damsuga på morgonen/förmiddagen, eftersom jag har två hundar blir det mkt håt, så jag kanske vill damsuga på eftremiddagen med ibland, men då är det oftast något speciellt, jag vill ha maten klar till ca halv 5 då kommer Daniel hem, och då äter vi som vanligt liksom det är något vi gör varje dag om det inte är annat bestämmt. är jag hemma måste jag hinan gå med hundarna 2 runder eller en lång och om jag gått en lång kan jag släppa ut dom nästa gång.
Jga vill tillhöra dom familjerna där alla kan vara ärliga mot varandra i familjen, och där man lever lite av ett Svensson liv, alltså att man umgås i familjen, man grejar lite hemma osv...

JA det är nog en del av mian måsten, och jag vet att några mammor nära mig är som jag och visa tillochmed "värre". Men mår man inte dåligt av det eller känner för mkt press av det så är det ju ingenfara.
Men jag vet mammor i min närhet som gör det och jag vill verkligen baar skriva detta för att få er och inse att visst ni är så men ni behöver inte vara så ochjo det får vara ostdat hemm ibland och nej man behöver inte alltid vara på sitt bästa humör, bara för att man"bara " går hemma om dagarna, för vi går inte bara hemma om dagarna, vi gör en massa saker här hemma. så vi gör nog med grejer!

Man får tappa tålamodet ibalnd med, inte tappa det så att man slår eller gör illa sitt barn på någotvis men man får tappa det och inte orka le eller inte orka se glad ut någ barnet slängerner muggen på golve för femte gången på dagen och det läcker ut saft... Då kanske man har ne dålig mugg men ni förstår vad jag menar....

Stressa ner tjejer!

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna