Sidor

torsdag 26 februari 2009

Hon blev rädd för mig!?!

Lustigt va hur mkt det kan göra skillnad om man har hellugg eller inte. Jag märkte det först idag på dagen. Lilly låg på skötbordet som vanligt när det är medicindags, jag blev trött o h varm tog på mig ett hårband som då spände bort luggen för att slippa ha den hänagdes ivägen...
Detta tycktes dock inte min Lilla flicka tycka om hon tittade lustigt på mig och började göra oroliga miner med munnen, så jag pratde lugn med henen men det blev nästan värre, efter en stund testade jag att släppa ner luggen och vips då va hennes lessna min som bort blåst....

Sen ikväll, när hon skulle somna, så ville hon inte somna själv utan ville gosa, för hon låg och små gnällde oc h jag tänkte att jag va så gos sugen så jag tar upp henen och gosar med henne extra mkt ikväll så hon kan somna gott sen, i rummet va det ganska mörkt, jag gick in plockade som vanligt upp henne, la henne mot bröstet och gick in i vårt sovrum och satte mig i fåtöljen, där det åxå va ganska mörk men inte svart...
Helst plötsligt märker jag att hon vrålgråter ni vet så där "tyst" så dom knappt andas"..
Jag sätter henen framför mig och pratat och hon fortsätter gråta och just då kommer jag på det.... Innan jag gick in och hämtade henne drog jag handen genom håret för det va så värmt så jag drog bak luggen igen, jag hade ju inte hellugg. Jag kammade fort fram den med händerna och lugnade sedan henne med min röst och då va det ingenfara länge hon kollade mig mig med sina söta ögen, sedan la hon sig lugn på mitt bröst och gosade...

Lustigt va vilken skillnad...

Inga kommentarer:

Besök de senaste 30 dagarna